talare

maker square

sara krokström

Sara är legitimerad förskollärare som arbetar med de yngsta i förskolan. Utöver arbetet i barngrupp arbetar hon som digitalista, driver nätverk för pedagogiska processer och arbetar som fortbildare och föreläsare.

åsa ekman

I mer än 15 år har Åsa jobbat med att implementera, genomföra och sprida kunskap om FN:s konvention om barnets rättigheter, barnkonventionen. Hon har varit anställd i olika kommuner för att implementera konventionen och för att utveckla demokratiprocesser för och med unga. Idag är Åsa konsult och hjälper organisationer med allt från utbildningar om barnkonventionen, att genomföra dialoger med barn till att ta fram styrdokument för barnrättsarbetet.



linda linder

Linda Linder är legitimerad förskollärare, ateljerista och teaterpedagog. Hon arbetar som ateljerista i Floda som ledare för projektet ”Tredje Rummet-en mötesplats för hållbar utveckling”. Linda är författare och redaktör till boken Pedagogisk miljö i tanke och handling. Hon driver också en av Sveriges populäraste pedagogikbloggar Pedagogiska Kullerbyttan och är hela förskolesveriges inspiratör.



amanda edin

Amanda Edin är utvecklingsledare i Sundbybergs Stad och driver där KVASAR Makerspace, en mötesplats för digital kompetens och skapande såväl som didaktiska frågor, för de kommunala förskolorna i Sundbybergs stad.

eva tuvhav gullberg

Eva Tuvhav Gullberg är konstnär och utbildare. Eva har erfarenhet som förskollärare och ateljerista. Hon har utvecklat Sinneslabbet, där barnen lär med hela kroppen och estetik & teknik vävs samman.



suzanne Axelsson

Suzanne Axelsson är utbildningskonsult, föreläsare och utbildare vid BUV, Stockholm University. Suzanne håller workshops inom filosofi med förskolebarn samt lek och lärande/undervisning. Hon reser runtom i världen för att hålla keynote tal, föreläsa samt erbjuda förskolor skräddarsydd träning. Interaction Imagination är namnet av hennes blogg där amn kan hitta bilder av förskolor hon har besökt och en massa annat inom förskolansvärld.

Amelie Askman

Som utbildad jurist och anställd på en av nordens största affärsjuridiska byråer, bytte Amelie inte bara jobb efter introduktionen till Peppy Pals, hon gav upp en hel karriär för att ansluta sig till Peppy Pals vision. I rollen om utbildningsansvarig är Amelie den primära kontakten för alla pedagoger som använder Peppy Pals och hon spenderar en stor del av sin tid till att utbilda pedagoger och kommuner i värdet av EQ, och varför det är hög tid för en EQ-revolution.

Evelina weckström

Evelina arbetar som biträdande förskolechef i Huddinge kommun och hon är ansiktet bakom inspirerande_larmiljoer som är ett populärt konto på Instagram med fokus på lärmiljöer i förskolan.

Evelinas hjärtefråga är hur skapar vi meningsfulla sammanhang i lärmiljön i förskolan där alla barn får bli sitt bästa jag?





maria klasson

Maria arbetar med tillsyn av fristående förskolor i Huddinge kommun. Maria har en bred erfarenhet av utvecklingsarbete inom förskolan. Hon har bland annat arbetat som förskollärare, ateljerista, förskolechef och utvecklingspedagog mot språk och matematik på barn och utbildningsförvaltningen i Huddinge kommun.